keskiviikko 25. huhtikuuta 2012

Kurrena apinoiden joukossa

"Kyl määki ku muutki!" Elikkäs OB 3/12 Jungle stripes -kaavalla koossa 170. Hyvä sellaisenaan eli ei tarvinnut muunnella, vaikka lasten kaava onkin. Näin kyseisen mekon Ompeluelämää -sivulla aikuiselle tehtynä ja pitihän sitä itsekin kokeilla... Monesta kankaasta ei ollut varaa valita ja kokeiluun pääsi Metsolan kurret. Tykkään. Kesäkolttu toisten kolttujen joukkoon (tosin tää pääsi jo nyt käyttöön).

Tällä kaavalla voisi tehdä toisenkin mekon kesäksi hieman avarammalla kaula-aukolla ja pikkasen helmaa lyhentäen. Tämä on hihoja lukuunottamatta ohjeen mukainen. Jätin ne "vapaaksi", koska tykkään niistä enemmän sellaisenaan.


Uskokaa tai älkää, mutta S-pankki mainos voi olla NOIN hauska! Kiitos esikoisen tanssiesityksen.

-H

P.S Huomatkaa käynnissä oleva arvonta ;)

8 kommenttia:

  1. Mulla on sama kaava työn alla ;) Kannattaa vastaedes katsella lastenkaavat sillä silmällä läpi josko niistä saiskin itselle jotain :D

    VastaaPoista
  2. Muutitko siis mitään? Ja ootko 170 cm pitkä? Oon 162 ja kokeilisin mieluusti, mutten oo supertaitava muokkaamaan...

    VastaaPoista
  3. Kiitos! Juu tästä edes pitää kattelle myös lastenkaavoja :)
    Ehtoisa Emäntä: En ole muokannut mitenkään.. ainoastaan jätin hihoista kumpparit pois. Ja olen 166 pitkä. Helman pituutta on helppo muokata riippuen siitä, minkä mittaisen haluaa.

    VastaaPoista
  4. Hieno on kyllä ja mitä enemmän näitä näkee niin sitä enemmän tekee mieli tehdä itellekin! (Tosin se ajatus on ollut mulla(kin) jo lehden käteen saamisesta lähtien, kun huomasin kokojen olevan noin isoihin asti).

    Saako sulta vielä kysyä, että mitä vaatekokoa yleensä käytät? Ite oon kuta kuinkin yhtä pitkä kuin säkin. Mietityttää vähän tekisikö tuon koon 170cm vai riittäisikö 164cm.. Mulla vaatekoko on yleensä S/36.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse käytän 38 vaatteita. Mä luulen, että sulle voisi riittää se kokoa pienempikin... Tuo 170 on nimittäin minullekin aika väljä.

      Poista
    2. Kiitos! Kyllä se pienempi sitten taitaa riittää mulle. Täytyy vielä tarkistaa mitat varuilta, jos vaan muistan. :D

      Poista
  5. Hieno on, tosi kivan mallinen! Ja muutenkin hauska blogi sulla :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista!